...
Vilka handlingar behövs för att nå dessa resultat?
Vilka hinder finns och hur kommer du runt dem?
· eleven vet exakt vilken prestation han/hon ska göra för att nå förväntat resultat.
· ansvar för motivationen tas av skolan
· jobbet görs på jobbet, då behövs inga läxor
· ingen elev går i sommarskola
· garantier på formativ bedömning ända fram till minst godkänd nivå lämnas
· den pekar på sig själv vid utvärdering och uppföljning
· om inte föräldrar eller adresser används som argument när resultaten bedöms
· varje elev, lärare och rektor har egna konkreta framtida resultat som de når upp till
· icke ämnesbundna förmågor, som t.ex. förmågan att samarbeta, tränas medvetet
· om den vågar ställa och svara på frågan Varför?
· prov blir skolans tjänare och inte en allsmäktig konung
· om du lägger till några statushöjare…
Vilka handlingar behövs för att nå dessa resultat?
Vilka hinder finns och hur kommer du runt dem?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar